poniedziałek, 24 listopada 2014

Zupa z brukselką

Pyszna zupka jarzynowa z bardzo zdrową brukselką. Brukselka jest bogata w witaminy: A, C, E, H, K, i witaminy z grupy B. Ponadto Zawiera potas, magnez, wapń, sód, żelazo, mangan, fosfor, miedź, cynk, kwas foliowy, kwas pantotenowy, karoten, a także błonnik.



Na szczęście nasz Syn w temacie brukselki nie wdał się w mamę i zjadał zupkę ze smakiem. Ja niestety za brukselką nie przepadam, choć ta zupka wyjątkowo nawet mi smakowała ;)

Na zupę potrzebujemy:
kilka brukselek
2 ziemniaki
pietruszkę
marchewkę
kawałek selera
masło

Warzywa umyte, obrane kroimy w kostkę (poza brukselką), wszystkie wrzucamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Pod koniec gotowania dodajemy masło.

Przed podaniem dodałam jeszcze połowę żółtka z jajka na twardo i zmiksowałam całość (już niezbyt dokładnie, żeby były wyczuwalne grudki).

Zupka będzie odpowiednia dla niemowląt po 7 miesiącu życia. Z podanych składników wyszły mi 3 porcje po ok 200 ml. Porcje na następne dni zawekowałam w słoiczkach :)

Zdjęcie pochodzi ze strony kuchnia.wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz